משפט נתניהו: ביהמ"ש הורה לתביעה לתקן את כתב האישום

ישראל רובין No Comments on משפט נתניהו: ביהמ"ש הורה לתביעה לתקן את כתב האישום

בית המשפט המחוזי בירושלים הורה לפרקליטות לתקן את כתב האישום נגד ראש הממשלה בתיק 4000. השופטים קבעו כי אין מקום להכללות, יש להפריד בין נתניהו ובני משפחתו, לפרט מה ה'מתת', ולהסיר את נספח א' שכלל ראיות | השופטים דחו את טענת החסינות של נתניהו

בית המשפט המחוזי בירושלים צילום: Olivier Fitoussi/Flash90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בית המשפט המחוזי בירושלים פסק לפני זמן קצר, כי חלק מן הטענות המקדמיות של הנאשמים בתיק 4000 מוצדקות, והורה לפרקליטות לתקן את כתב האישום נגד ראש הממשלה נתניהו ובני הזוג אלוביץ'.

בעניין החסינות, בית המשפט דחה את טענות ראש הממשלה כי הליך החסינות בעניינו היה פגום.

השופטים הורו כאמור על תיקון כתב האישום באופן הבא: בתיק 4000 – השופטים קיבלו את טענת צוות ההגנה של נתניהו וקבעו כי יש לעשות הפרדה בינו ובין בני משפחתו. אולם נקבע כי ככל שטענת המאשימה, בסעיפים שונים באישום, היא כי בקשות בני המשפחה לסיקור חיובי נעשו בידיעת הנאשם נתניהו – עליה לציין זאת בפירוש.

כמו כן, על המאשימה למסור פירוט של של טובות ההנאה שעל פי הנטען ניתנו ונלקחו כשוחד ופירוט הזמנים, ככל שהללו ידועים. כמו כן נקבע כי יש לפרט, ככל שהדבר ידוע למאשימה, באמצעות מי פעלו הצדדים. עוד קבעו השופטים, כי אין מקום להכללות והיעדר פירוט תחת ביטויים כגון "בין היתר", "לרבות", "דרישות משמעותיות", "פרשות שונות" ועוד.

לגבי הגב' אלוביץ – נקבע כי יש להבהיר אלו פניות ומתי היו אליה וממנה, ומה מיוחס לה מבחינת פניות, קבלת טובות הנאה, ומתן שוחד – להבדיל ממר שאול אלוביץ.

לגבי נספח א' לכתב האישום – שכונה "דוגמאות להיענות בני הזוג אלוביץ לדרישות הנאשם נתניהו להתערבות בפרסומים באתר וואלה" – נקבע כי יש להסיר אותו מאחר ועל פי החוק אין לצרף ראיות לכתב האישום, ומנגד, יש לפרט בכתב האישום או בנספח לו את הדרישות כלפי אלוביץ' ואת ה"מתת".

לגבי תיק 1000- נקבע כי לא נמצא מקום להורות על תיקון כתב האישום בתיק.

השופטים הורו לפרקליטות להגיש לבית המשפט ולבאי כוח הנאשמים, כתב אישום מתוקן בתיק 4000 עד ליום 30/12/2020. תשובת הנאשמים תוגש עד ל-8/1/2021.

הדיון בתשובה לאישום יתקיים ב-13/1/2021.

מטעם ראש הממשלה נתניהו נמסר בתגובה להחלטה, כי "ההחלטה קובעת כי לפרקליטות לא היה מה לטעון נגד ראש הממשלה נתניהו, אז טענו נגדו טענות כלליות ואמורפיות – בלי ראיות, בלי עובדות ובלי נתונים – כדי לייצר מראית עין של כתב אישום. בית המשפט פוצץ היום את הבלון הזה וקבע כי 'אין מקום להכללות ולהיעדר פירוט'. שוב הוכח שלא חיפשו עבירה אלא המציאו עבירה כדי להביא את ראשו של ראש הממשלה".

סנגורו של ראש הממשלה, עו"ד עמית חדד התייחס להחלטת בית המשפט. בסרטון שפרסם, אמר חדד: "מהחלטת בית המשפט עולה, שוב, כי לא חקרו עבירה אלא בן אדם" | צפו

צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

בפרקליטות התייחסו להחלטת בית המשפט ומסרו: "בית המשפט דחה את בקשת הנאשם נתניהו, לביטול כתב האישום שהוגש נגדו בשל פגמים שנפלו בהליכים הנוגעים לחסינות הדיונית, וקבע כי זכויותיו של הנאשם לא נפגעו בדרך כלשהי בהליך. על פי ההחלטה, משבחר הנאשם לוותר על בקשתו לחסינות, אין כל מקום להשיב כעת את הגלגל לאחור ולבטל את כתב האישום".

"כמו כן, בית המשפט קבע כי לא נפל פגם בניסוח האישום השלישי (1000). לעניין האישום הראשון, בית המשפט הורה לתקן מספר תיקונים בכתב האישום, והם ייעשו על פי החלטת בית המשפט. יוזכר, כי מועד הדיון במענה לכתב האישום נותר על כנו".



0 תגובות